
jury konkursowe

aleksandra baksik
Aleksandra Baksik jest związana z marką Aluprof od ponad 15 lat. Jako Liderka Zrównoważonego Rozwoju w Aluprof, stoi na czele działań w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego (ESG), dbając o ich zgodność z globalnymi standardami i oczekiwaniami. Od 2023 roku jest członkinią zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (PLGBC). W swojej pracy angażuje się w implementację i promowanie kluczowych ram regulacyjnych, takich jak Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) oraz Deklaracje Środowiskowe Produktów (EPD), podkreślając zaangażowanie Aluprof w transparentność oraz odpowiedzialność środowiskową. Poza pracą zawodową Aleksandra jest pasjonatką podróży, architektury i natury. Czerpie inspirację z muzyki, jogi i jazdy na rowerze, co odzwierciedla jej zaangażowanie w ekologiczny styl życia i bardziej zrównoważoną przyszłość.

tomasz bradecki
Dr hab. inż. arch. prof. PŚ. Dziekan Wydział Architektury Politechniki Śląskiej. Architekt, urbanista, autor kilkudziesięciu publikacji w dziedzinie architektury i urbanistyki, ekspert w badaniach przestrzeni miejskich, w tym w szczególności mieszkaniowych oraz publicznych z wykorzystaniem modeli 3D i rzeczywistości rozszerzonej, członek komisji PAN o. Katowice, aktywny popularyzator nauki, twórca gry urbanistycznej pt. GRA W OSIEDLE. Założyciel grupy badawczej URBANMODEL, zajmującej się modelami miejsca zamieszkania, współorganizator konferencji, warsztatów oraz szkół letnich. Czynny zawodowo projektant, członek Izby Architektów RP, autor i współautor kilkudziesięciu projektów architektonicznych oraz urbanistycznych, wielokrotny laureat w profesjonalnych konkursach architektonicznych.

Dorota Dajnowicz, CCIM
Związana z rynkiem nieruchomości od 25 lat. Doświadczenie to pozwala na szeroką perspektywę i umożliwia przedefiniowanie podejścia do biznesu, wprowadza autorskie i skuteczne rozwiązania do funkcjonowania nieruchomości w każdym z obszarów – najmu, budowy, bieżącego, operacyjnego zarządzania, zakupu, sprzedaży, efektywności wykorzystania mediów, budowania wartości, czy rozwiązań ESG. Pełni funkcję Dyrektorki Zarządzania Aktywami w TFI PZU SA. Kieruje zespołem ekspertów odpowiedzialnych za portfel magazynowy, biurowy i centrów handlowych, z sukcesem i od wielu lat zapewniając bardzo dobre wyniki dla inwestora. Zwolenniczka praktycznych i rzeczywistych rozwiązań w obszarze ESG.

Maciej Franta
Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Kształcił się również na Wydziale Architektury Uniwersytetu w Knoxville w Tennessee. Doświadczenie zdobywał w pracowni architektonicznej Gensler w Nowym Jorku, w Dublinie, a także katowickiej pracowni architektonicznej Franta & Franta Architekci. Od 2010 r. prowadzi Pracownię Frantagroup Architects, która zajmuje się projektowaniem architektury i urbanistyki osiedli mieszkaniowych, budynków usługowych oraz użyteczności publicznej. Villa Reden autorstwa Macieja Franty zwyciężyła w ogólnopolskich i światowych konkursach, takich jak: European Property Awards, World Design Awards 2021, Eurasian Prize, Iconic Awards, DNA Paris Design Awards 2021, Architecture Masterprize, German Design Awards, IDA Design Awards. Do najbardziej znanych projektów pracowni należą również: budynek mieszkalny Żorro w Żorach, Hotel Wisła w Wiśle, kompleks mieszkalny Vidok w Katowicach, rewitalizacja dawnej Rzeźni Miejskiej w Chorzowie, przedszkole modułowe w Krakowie, przedszkole samorządowe w Sułkowicach, rozbudowa Zespołu Szpitali Miejskich w Chorzowie.

paweł garus
Absolwent kierunku Architektura i Urbanistyka na Wydziale Architektury i Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. W latach 2008-2009 przerwał studia i wspólnie z Jerzym Woźniakiem podjął pracę w biurze Liong Lie/123DV w Rotterdamie, aby po powrocie do Polski w 2009 równolegle ze studiami razem rozpocząć działalność pod własną marką mode:lina™.
Paweł Garus został uhonorowany nagrodą Grand Prix na XXX Edycji Konkursu im. Marii Dokowicz za najlepszy projekt dyplomowy „Pawilon Wody” Akademii Sztuk Pięknych w 2011 roku, co zapoczątkowało serię nagród i wyróżnień w rożnych konkursach architektonicznych już pod marką mode:lina™.

Wiktor Kowalski
Associate Director, Sustainability, w Buro Happold. Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC i lider multidyscyplinarnego zespołu odpowiedzialnego za doradztwo w zakresie budownictwa zrównoważonego i wybranych aspektów ESG. Specjalista w zakresie rozwiązań minimalizujących emisje gazów cieplarnianych, zaangażowany w CLIMATE ACTION – inicjatywę podjętą przez Buro Happold, której celem jest przeciwdziałanie zmianom klimatu. Autor publikacji i prezentacji dla architektów oraz studentów. Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej z ponad 10-letnim doświadczeniem; jego portfolio obejmuje międzynarodowe projekty, głównie obiekty kulturalne i biurowe.

arkadiusz krześniak
Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Związany z firmą Ruukki Polska od początku jej działalności w Polsce, czyli od roku 1994. Posiada bogate doświadczenie zawodowe zdobyte na różnych stanowiskach. Obecnie pracuje na stanowisku CEE Portfolio Manager, zajmując się również problematyką zrównoważonego rozwoju.
Aktywnie uczestniczy w inicjatywach promujących zrównoważone budownictwo, współpracując z partnerami i klientami w celu tworzenia bardziej ekologicznych i energooszczędnych rozwiązań. Jednym z jego osiągnięć jest wprowadzenie na rynek produktów Ruukki® LowCarbon, które charakteryzują się niskim śladem węglowym. Bierze udział w implementacji strategii zrównoważonego rozwoju, skupiającej się na czterech kluczowych filarach: zmianach klimatycznych, gospodarce cyrkularnej, bioróżnorodności oraz bezpieczeństwie i dobrostanie.

kamil maciejczyk
Dyrektor Generalny Zumtobel Group w Polsce, od ponad 10 lat związany z branżą budownictwa zrównoważonego, zarówno po stronie dostawców rozwiązań oświetlenia, wentylacji i klimatyzacji oraz rozwiązań automatyki, jak i podmiotu realizującego usługę poprawy efektywności energetycznej (ESCO).

łukasz olbromski
Associate Director, kieruje działem Property Business w Arup w Polsce. Łukasz posiada ponad 20-letnie doświadczenie w planowaniu i prowadzeniu kompleksowych projektów oraz zarządzaniu multidyscyplinarnymi zespołami. Realizował inwestycje w wielu obszarach rynku budowlanego, m.in. w sektorze nieruchomości komercyjnych, centrów danych, placówek edukacyjnych i opieki zdrowotnej, budynków mieszkalnych, a także renowacji budynków zabytkowych. Przed dołączeniem do zespołu Arup w Polsce Łukasz kierował zespołem mechanicznym w biurze Arup w Leeds. We wszystkich projektach Łukasz na pierwszym miejscu stawia dekarbonizację, zrównoważone rozwiązania i pomaganie klientom w realizacji ich celów biznesowych. Obecnie jego profesjonalne zainteresowania to projektowanie oparte na naturze, cyfryzacja i automatyzacja procesu projektowania.

Natalia olszewska
Specjalistka w zakresie zastosowania neuronauk w projektowaniu architektonicznym. Współzałożycielka firmy badawczo-doradczej IMPRONTA, zajmującej się projektowaniem dla zdrowia i dobrostanu. Posiada unikatowe wykształcenie w dziedzinach medycyny (Uniwersytet Jagielloński i Tor Vergata), neuronauki (University College London, École Normale Supérieure, Sorbona) oraz neuronauki stosowanej w projektowaniu architektonicznym (Università IUAV). Odbyła staże naukowe m.in. na Uniwersytecie Harvarda i w College de France. Zdobyła doświadczenie w pracy nad projektami dla globalnych firm, takich jak Arup, EDGE czy HKS Architects. Wykładowczyni programu NAAD (Neuroscience Applied to Architectural Design) organizowanego przez Uniwersytet IUAV w Wenecji.
fot. Mateusz Skwarczek / Agencja Wyborcza.pl

hanna osińska
Kieruje multibranżowym zespołem projektowym w Kajima Poland – międzynarodowej korporacji budowlanej z japońskimi korzeniami. Odpowiedzialna za projekt i wielobranżową koordynację projektów realizowanych przez Kajima Poland – obiektów kubaturowych logistycznych, przemysłowych, mieszkalnych i handlowych, w tym za przygotowanie inwestycji na etapie projektowym do uzyskania certyfikatów wielokryterialnych (BREEAM, LEED oraz WELL). Do realizacji powierzonych zadań entuzjastycznie wprowadza nowe narzędzia cyfrowe przyspieszające i optymalizujące ich realizację. Absolwentka Wydziału Inżynierii Politechniki Warszawskiej, członkini Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (MOIIB). Pasję do projektowania łączy z praktyką jogi oraz podróżami, co pomaga jej zachować równowagę w pracy i życiu osobistym. Zawsze stara się inspirować swój zespół do kreatywności, innowacyjności oraz współpracy na rzecz realizacji projektów, które łączą estetykę i funkcjonalność z ideą zrównoważonego rozwoju.

ilona otoka
Associate Director w dziale ESG & Sustainability. Ilona posiada wieloletnie doświadczenie w branży nieruchomości, obejmujące wyceny nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych oraz rozwój usług związanych z ESG. Obecnie odpowiada za wdrażanie strategii ESG, wspierając klientów w realizacji celów środowiskowych, społecznych i związanych z ładem korporacyjnym. Koordynuje projekty ESG w różnych liniach biznesowych, rozwijając ofertę doradztwa i pomagając klientom w implementacji zrównoważonych rozwiązań. Angażuje się także w prace grup eksperckich, takich jak Zespół ds. interpretacji kryteriów technicznych Taksonomii UE dla budownictwa i nieruchomości przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii, ESG Advisory Board w fundacji Digital Real Estate, ESG Product Council w Urban Land Institute Poland, grupach ESG w Polskiej Izbie Nieruchomości Komercyjnych (PINK) oraz RISC Poland. Ilona jest również gościnną wykładowczynią na najstarszych studiach podyplomowych dotyczących ESG na rynku, na Akademii Leona Koźmińskiego, prowadząc zajęcia z innowacyjnych modeli biznesowych, ESG w sektorze nieruchomości.

ewa pawłowska
Od 2018 roku prezeska Integracji, wcześniej wieloletnia członkini Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Jako redaktorka naczelna stoi na czele Magazynu Integracja oraz portalu niepelnosprawni.pl. Z wykształcenia jest absolwentką Wydziału Pielęgniarskiego Akademii Medycznej w Lublinie, Akademii Psychologii Przywództwa Jacka Santorskiego oraz Agile Leadership na SWPS. Przez 26 lat pracowała jako położna specjalistka w warszawskim Szpitalu Świętej Zofii. Jest członkinią Koalicji Liderzy Pro Bono. Osobiste doświadczenia, jako żony Piotra Pawłowskiego, pozwoliły jej dogłębnie poznać codzienne wyzwania, z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami. Jej działalność koncentruje się na edukacji, informacji, integracji oraz aktywizacji osób z niepełnosprawnościami, a także na nieustannych staraniach o zwiększanie dostępności przestrzeni publicznej dla wszystkich.

anna strożek
Manager ds. ESG w Grupie Echo-Archicom. Odpowiada m.in. za działania związane z raportowaniem finansowym oraz na rzecz zrównoważonego rozwoju, jak również implementację strategii ESG w jednej z największych grup deweloperskich w Polsce. Od ponad 15 lat związana z branżą nieruchomości. Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku Planowanie Przestrzenne oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Strategiczna Transformacja ESG w Przedsiębiorstwie. Zaangażowana w ogólnopolskie programy edukacyjne dla dzieci: autorka projektu „Eko-miasta przyszłości” – książki napisanej przez dzieci dla dzieci i dorosłych, oraz partnerka projektu EkoEksperymentarium – interaktywnej wystawy o ekologii.

bartosz trzop
Architekt, od 2007 roku założyciel i prezes zarządu autorskiej pracowni architektonicznej Trzop Architekci. 25-osobowy zespół pracowni realizuje głównie projekty przestrzeni biurowych w Polsce i za granicą dla takich firm jak m.in. Microsoft, Google, McKinsey, CMS czy L’Oreal. Bartosz jest również jednym ze współautorów Centrum Praskiego Koneser, w którym zaprojektował dwa budynki biurowo-usługowe i centrum wystawowe. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej w 2003 roku. Jest członkiem Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów RP od 2013 roku oraz Stowarzyszenia Architektów Rzeczypospolitej Polskiej (SARP). Prelegent i uczestnik licznych konferencji branży architektonicznej, m.in. Property Design Forum, 4Design Days czy Green Warsaw Conferences, autor publikacji branżowych. Zdobywca licznych nagród za projekty przestrzeni biurowych oraz obiektów architektonicznych.

Maciej Jakub Zawadzki
Maciej J. Zawadzki jest architektem i współautorem oraz pomysłodawcą wielu nagrodzonych i innowacyjnych projektów – m.in. stoku narciarskiego na czynnej spalarni śmieci w Kopenhadze w Danii (w ramach BIG architekci), domu towarowego M-Cube w Pekinie w Chinach (MVRDV) czy Wieży Kontroli Lotów w Łodzi (SDA). W swojej autorskiej międzynarodowej praktyce MJZ Architects działa w wielokulturowych zespołach o zasięgu globalnym, tworząc innowacyjne i wielokrotnie nagradzane koncepty. Od 2021 stowarzyszenie LURE, w którym Maciej jest prezesem, czyli miejski think-tank z siedzibą w Warszawie i Brukseli, koncentrujący się na pracach badawczo-rozwojowych w celu zapewnienia odpowiedzi na nadchodzące wyzwania klimatyczne, jest oficjalnym partnerem dwóch inicjatyw Komisji Europejskiej – New European Bauhaus oraz Covenant of Mayors for Climate & Energy. Maciej Jakub Zawadzki jest jedynym polskim członkiem Międzynarodowej Akademii Architektury IAA z tytułem profesora.